Voicemail? Of liever een telefonist(e)?

Als ondernemer maak je dagelijks keuzes, dat hoort nu eenmaal bij het ondernemerschap. Sommige keuzes zijn gemakkelijk, andere iets moeilijker. Maar altijd moet je rekening houden met die belangrijke factor, de klant.

Nog niet eens zo lang geleden leek een antwoordapparaat het ideale antwoord op de momenten dat je zelf de telefoon niet kon opnemen. Soms was het omdat je niet fysiek aanwezig was, soms omdat je met een ander in gesprek was (bijvoorbeeld met de live klant in je bedrijf) of omdat al je lijnen al bezet waren. De beller kon een bericht achterlaten en jij wist wie er gebeld had. Althans, als de beller iets insprak.

Inmiddels is de voicemail, de digitale versie van het antwoordapparaat, voor veel mensen een bron van irritatie geworden. Jouw potentiële klant voelt zich niet gehoord, spreekt niets in en belt naar een ander die wel bereikbaar is. Jammer, een gemiste kans. Een onnodig gemiste kans, want de telefonische antwoordservice van Goedemorgen-Goedemiddag kan dit voor je oplossen.

De meesten van ons herkennen het. Spreek jij altijd iets in als je een voicemail treft? Voel jij je ook licht geïrriteerd als je een voicemail hoort? Heb je er over nagedacht waarom je niets inspreekt?

  • De beller krijgt niet wat hij zocht: aandacht.
  • Een voicemail is onpersoonlijk en voor elke beller hetzelfde
  • Vaak is het zinloos om in te spreken, de gebelde beluistert het bericht te laat
  • Het inspreken van een bericht vergt van de beller de kunst om zijn vraag of boodschap onvoorbereid samen te vatten
  • Een voicemail springt vaak te snel aan, soms al na enkele rinkels
  • Een potentiële klant krijgt de indruk dat hij/zij niet belangrijk genoeg is
  • En last but not least: een voicemail maakt geen onderscheid tussen meer en minder dringende berichten

 

Vergelijk dit nu eens met een telefonische antwoordservice. Een vriendelijke stem aan de telefoon, die zich meldt namens jouw bedrijf. Die naar de beller luistert, indien nodig aangeeft of en wanneer de juiste persoon wel beschikbaar is en die vraagt of de beller teruggebeld wil worden. Die dan aan het eind van het gesprek een samenvatting maakt en de boodschap plus de contactgegevens kort en bondig naar je mailbox stuurt.

Voor veel bedrijven is de telefonist(e) een belangrijk onderdeel van de bedrijfsvoering en ontstaan er alleen bij ziekte en vakanties problemen. Voor andere bedrijven is een vaste telefoniste te duur. Voor beide is de telefonische antwoordservice van Goedemorgen-Goedemiddag een mooie oplossing. Je maakt er immers alleen gebruik van als je het nodig hebt. Daarmee bespaar je op de kosten, maar geniet je wel de voordelen. Is het misschien iets voor jouw bedrijf? Neem dan gerust contact op met een van onze accountmanagers, wij leggen graag en geheel vrijblijvend uit hoe het werkt en wat het kost.

Reacties zijn gesloten.