Een antwoordservice beantwoordt namens uw bedrijf telefoongesprekken. Dit soort dienstverlening biedt ondersteuning aan bellende klanten in de ruimste zin van het woord. Denk met name aan terugbelverzoeken.
Een antwoord op veelgestelde vragen, een doorschakeldienst die direct naar de juiste persoon of afdeling doorverbindt, het opnemen van bestellingen, het inplannen, wijzigen of annuleren van afspraken, klachtenafhandeling, technische ondersteuning of het simpelweg noteren van berichten van bellers.
De dienstverlening van een antwoordservice is altijd maatwerk en aangepast op basis van uw specifieke behoeften door de persoonlijke instructies die u invoert. Tegelijkertijd werken alle klanten van een antwoordservice via één gestandaardiseerd systeem met eigen inloggegevens.
Een antwoordservice opereert vanuit één centrale locatie, met medewerkers op afstand
of een combinatie daarvan en schakelt moeiteloos door vanaf lokale nummers in heel
Nederland. Stelt u zich voor dat iemand uit Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht
of Eindhoven belt. Voor deze beller lijkt het alsof er direct contact is met een lokale
dienst in zijn of haar eigen woonplaats.
De telefonist(e) staat tussen de beller en het bedrijf in. Een belangrijke rol waarvoor snelheid, punctualiteit, professionaliteit en discretie een aantal kernbegrippen zijn. Daarnaast is er software om telefoontjes te ontvangen, door te schakelen en op te slaan of verspreiden. Iedere antwoordservice heeft hier eigen oplossingen voor.
Over het algemeen doorloopt een binnenkomend telefoontje het volgende proces als er een antwoordservice geactiveerd is:
Zodra de telefoon rinkelt, staat uw antwoordservice klaar om deze oproep te beantwoorden. Ongeacht het tijdstip of de drukte, zorgt deze service ervoor dat iedere beller het juiste antwoord krijgt, waardoor het bedrijf altijd bereikbaar blijft.
Luisteren is cruciaal. Bij deze stap draait het erom dat de telefonist(e) begrijpt waarom er iemand belt. De medewerker van de antwoordservice stelt gerichte vragen en luistert aandachtig om precies te bepalen wat de beller nodig heeft. Informatie, ondersteuning of iets anders.
Ieder bedrijf heeft unieke
behoeften en procedures. Zodra de
behoefte van een beller
geïdentificeerd is, reageert de
antwoordservice volgens vooraf
vastgestelde afspraken en
protocollen. De beller wordt
doorverbonden, er wordt een
bericht genoteerd of er is direct
een oplossing of antwoord.
Door relevante gegevens en
statistieken te verzamelen ontstaat
er inzicht in klantinteracties,
veelvoorkomende vragen en
potentiële verbeterpunten.
Hiermee kunt u de
antwoordservice en uw bedrijf
verbeteren op basis van de
klantbehoefte.
Bij een antwoordservice draait het om klantgerichtheid en communicatie. Er zijn allerlei
rollen om deze dienst te vervullen. Denk aan de functie van telefonist(e) of receptionist(e),
waarbij iemand direct contact heeft met bellers en hun behoeften in kaart brengt.
Daarnaast zijn er klantenservice medewerkers, zij beantwoorden specifieke vragen en
bieden ondersteuning. En voor de coördinatie en begeleiding van teams zijn er posities
zoals een teamleider of supervisor nodig. Besluit u het opnemen van telefoontjes uit te
besteden? Dan hoeft u dit soort activiteiten niet meer met uw eigen bedrijf in te vullen.
Klanten van Goedemorgen Goedemiddag vinden dit heel prettig.
Wij zijn altijd op zoek naar enthousiaste medewerkers! Ga naar werken bij GMGM voor onze contactgegevens en aanvullende informatie. Wilt u bij meer bedrijven naar vacatures
kijken? Ga naar platformen zoals Indeed.nl, NationaleVacaturebank.nl of Monsterboard.nl
voor een overzicht. Door te zoeken op telefonist(e), receptionist(e), klantenservice
medewerker of aanverwante termen is het mogelijk om een baan in deze sector te vinden
of bij een bedrijf te werken dat dienstverlening zoals een antwoordservice aanbiedt.
De telefonist(e) staat tussen de beller en het bedrijf in. Een belangrijke rol waarvoor snelheid, punctualiteit, professionaliteit en discretie een aantal kernbegrippen zijn. Daarnaast is er software om telefoontjes te ontvangen, door te schakelen en op te slaan of verspreiden. Iedere antwoordservice heeft hier eigen oplossingen voor.
Met ervaren telefoniste(s) aan het roer staat u uw bellers altijd kundig en professioneel te woord. Dit draagt bij aan een positief imago en zorgt voor een efficiënte afhandeling van oproepen.
Het uitbesteden van deze service bespaart veel tijd. U kunt zich richten op uw kernactiviteiten, terwijl uw antwoordservice bezig is met inkomende oproepen.
U ontvangt uitsluitend de belangrijke telefoontjes en van de rest ontvangt u een overzichtelijke notitie per e-mail. Zo mist u nooit een belangrijk gesprek, zelfs als u in een vergadering zit of als u met een ander gesprek bezig bent
Een antwoordservice zoals die van Goedemorgen Goedemiddag biedt nog meer voordelen door een reeks aanvullende
diensten die het beheer van uw telefoonverkeer vereenvoudigen. Via een online beheerpaneel kunt u gespreksnotities
bekijken, gesprekken terugluisteren, (internationale) telefoonnummers aanmaken of instructies wijzigen. Na ieder
gesprek ontvangt u direct een samenvatting per e-mail of SMS, zodat u altijd op de hoogte bent van wat er speelt.
Tel: 085 – 301 56 20
Wallerstraat 16D
2613 ZS DELFT
KVK: 58663665
IBAN: NL83ABNA0412826313
Goedemorgen-Goedemiddag is een handelsnaam van GMGM BV