Tweestapsverificatie voor extra beveiligd inloggen op onze klantomgeving

Met ingang van vandaag is het mogelijk voor klanten van de slimmme antwoordservice voor ondernemers van Goedemorgen Goedemiddag om tweestapsverificatie te gebruiken om in te loggen in onze klantomgeving. Deze functionaliteit was al sinds langere tijd mogelijk maar gezien de inwerkingtreding van de AVG wet per 25 mei 2018 leek het ons een goed idee om deze functie nu ook echt beschikbaar te maken.

Wat Is Tweestapsverificatie?

Tweestapsverificatie of ook wel bekend als two-factor-authentication maakt het inloggen op een website een stuk veiliger. U heeft namelijk een tweede apparaat nodig om in te loggen en niet alleen maar uw wachtwoord en gebruikersnaam. Dit maakt het voor hackers bijzonder moeilijk om in uw account te komen, zelfs wanneer ze uw wachtwoord weten.

Hoe Werkt Het?

Het enige dat u nodig heeft is een smartphone. Hierop installeert u een app. Bij het inloggen moet u dan een QR code scannen en u krijgt van uw smartphone een tijdelijke code terug die u weer invoert in de browser. Om van tweestapsverificatie gebruik te maken gaat u als volgt te werk:

  1. Log eerst in op de oude bekende manier met uw e-mail adres en wachtwoord via onze site met de Login button rechtsboven
  2. Hierna gaat u naar het ‘Hallo, uwnaam’ menu rechtsboven
  3. Ga naar het menu ‘Veiligheidsinstellingen’
  4. Klik op de groene knop om tweestapsverificatie in te schakelen
  5. Pak nu uw smartphone. Heeft u Android? Download dan de Google Authenticator of een andere authenticator van een andere ontwikkelaar. Heeft u iPhone? Download dan de OATH Token app of een andere soortgelijke app naar keuze.
  6. Ga weer naar uw computer en klik op ‘Aan de slag’ en in het volgende scherm krijgt u de QR code te zien
  7. Kies in de app op uw telefoon de optie om een QR code of barcode te scannen en richt de camera van uw telefoon op de blokkerige afbeelding op uw computer. Uw telefoon herkend de afbeelding en u kunt in de smartphone app kiezen om het account toe te voegen.
  8. Tenslotte klikt u in uw browser op de blauwe ‘Bevestig’ knop.
  9. U krijgt nu in uw telefoon een zes cijferige code te zien en op uw computer dit scherm:
  10. Voer de code in van uw telefoon en u bent ingelogd

Gefeliciteerd! Uw account is nu vele malen veiliger. Een crimineel heeft nu niet meer voldoende aan uw wachtwoord maar heeft ook uw telefoon nodig. Iedere keer wanneer u nu wilt inloggen zal de app een nieuwe code voor u genereren, dus zorg er voor dat u het icoontje van de app een handige plek op uw telefoon geeft.

PS: Tweestapsverificatie werkt helaas niet voor sub-accounts. Als u dus kiest voor deze manier van inloggen  raden wij aan om sub-accounts uit te schakelen. Let op, een sub-account is een contactpersoon in uw control panel met een eigen login en wachtwoord, dit is niet hetzelfde als een reguliere contactpersoon, die kan niet inloggen. Veel van onze klanten hebben meerdere contactpersonen binnen hun organisatie waar onze telefonistes notities naar toe sturen of gesprekken naartoe doorverbinden. Dit zijn niet per definitie sub-accounts, een sub-account heeft u zelf of onze support afdeling op uw verzoek aangemaakt. Als u twijfelt neem dan contact met ons op door een ticket aan te maken of bel op 085 – 301 56 20

Reacties zijn gesloten.