Met Goedemorgen-Goedemiddag staat jouw telefonische voordeur altijd open

Wij spraken met Willemijn Craens, de trotse eigenaresse van ballondecoratie- en cadeauballonnenshop Luchtigkado. Zij maakt al jarenlang gebruik van de telefonische antwoordservice van Goedemorgen-Goedemiddag en is daar nog elke dag blij mee.

Vertel eens over jouw bedrijf?

Ik  heb een opleiding SPW activiteitenbegeleiding en woonbegeleiding gedaan, met als specialisatie Clown voor Dementerende ouderen en verstandelijk gehandicapten. Ik startte met veel liefde en plezier als contactclown, maar al snel werd dit door de toenmalige crisis wegbezuinigd. Ik wilde mijn bedrijf behouden, kocht ballonnen, een pompje en een boekje en werd zo al snel ballonnenclown. Zo treed ik nu al jarenlang op als ballonartiest tijdens kinderfeestjes, bedrijfsopeningen, jubilea, enz.

Naast mijn optredens bleek er veelvuldig gevraagd te worden naar ballondecoraties en cadeauballonnen, vooral van goede kwaliteit. Dit leidde tot de start van mijn eigen bedrijf Luchtigkado. De nodige cursussen en de aanschaf van heel gevarieerde materialen waren een logisch gevolg van de groei van dat bedrijf. Tot een paar jaar geleden combineerde ik Luchtigkado met mijn fulltime baan in de gehandicaptenzorg en daarom was de hulp van het Goedemorgen-Goedemiddag telefoonteam hard nodig. Sinds 2017 werk ik nog maar parttime elders en besteed ik bijna al mijn tijd aan Luchtigkado. Nog steeds staat het telefoonteam ons dagelijks bij, zodat we altijd bereikbaar zijn.

Waarom heb jij gekozen voor een telefonische antwoordservice?

De beller wordt niet afgescheept met een onpersoonlijke voicemail, maar op een prettige manier telefonisch ontvangen en op een geschikt moment door mijzelf teruggebeld. Ik vond het zeker in de beginjaren best lastig om potentiële klanten goed te woord te staan en dankzij de antwoordservice Goedemorgen-Goedemiddag is het eerste contact altijd direct professioneel. Bovendien worden de vraagstelling en de gegevens van de beller al voor me genoteerd, waardoor ik me goed kan voorbereiden voordat ik terugbel.

Hoe ben je in contact gekomen met Goedemorgen-Goedemiddag?

Eigenlijk heel simpel. Ik ben op internet gaan zoeken of er een bedrijf bestond dat mij kon aanvullen. Ik ben meestal veel te druk om snel de telefoon aan te nemen, nu worden de bellers toch direct goed geholpen. Zo loop ik niet het risico op gemiste bestellingen en maakt mijn bedrijf altijd een professionele indruk.

Wat voor bellers heeft jouw bedrijf voornamelijk?

De voornaamste doelgroep voor ballondecoraties zijn winkels en bedrijven, ook al staat er dit jaar (2020-2021) veel op een laag pitje. Denk daarbij aan de opening van een nieuw winkelfiliaal, aan een carnavalsversiering voor de supermarkt of aan de entree van de dierenkliniek voor dierendag. Ook bedrijfsevenementen kleden we aan, zodat de locatie er heel feestelijk uitziet. We kunnen zelfs lampen in decoraties verwerken en dat wordt enorm gewaardeerd.

Bij particulieren merken we dat veel feesten uitgesteld zijn of in kleine kring worden gevierd, maar er is gelukkig altijd nog veel behoefte aan cadeauballonnen en aan gepersonaliseerde cadeaus. Juist omdat wij alles helemaal zelf maken, naar de wens van de klant, geef je met zo’n cadeau iets heel bijzonders.

Wat is jouw advies aan andere bedrijven, die nog geen telefoonservice gebruiken?

Dat kan ik kort en krachtig samenvatten: Met Goedemorgen-Goedemiddag staat jouw telefonische voordeur altijd open!

Willemijn, dank je voor dit prettige interview. We hopen nog vele jaren voor Luchtigkado met je te mogen samenwerken.