Instellingen doorverbinden

In het algemeen kunt u via de meeste providers doorschakelen als volgt:

1. Toets * 21 * 085XXXXXXX #    (dus sterretje 21 sterretje, het 085 nummer en dan een hekje)
2.Neem de hoorn van de haak of druk om te bellen
3.U krijgt nu een bevestigingingstoon als het gelukt is (lukt het niet? kijk dan naar specifieke instructies voor uw telefoonprovider)

Om de doorschakeling op te heffen: #21#

Het doorschakelen doet u naar het speciale telefoonnummer wat wij u hebben toegewezen per e-mail (deze e-mail ontvangt u direct na het bestellen). Wij helpen u graag om optimaal van onze dienst gebruik te maken, hieronder hebben wij wat informatie over hoe u uw telefoontoestel naar ons kunt doorschakelen. Staat uw telefoonsysteem of leverancier er niet bij? In het Help Center van uw klantomgeving staan nog meer providers. Of stuur ons een Tweet en wij helpen u direct

Bij sommige ISDN-apparatuur wordt doorgeschakeld met *210* en wordt direct doorschakelen uitgezet met de toetsencombinatie #210#.

Raadpleeg de handleiding van het apparatuur voor meer informatie. In het geval van een bedrijfscentrale, is het mogelijk dat *21* niet werkt. In de meeste gevallen is het dan wel mogelijk om door te schakelen via de centrale.  

Activeren: Toets op het toestel dat doorgeschakeld moet worden de volgende code in: *21* [het telefoonnummer dat u van ons leent] en sluit af met # Nu hoort u een kiestoon en iedereen die belt wordt vanaf nu meteen naar de antwoordservice doorgeschakeld.

Bent u weer bereikbaar en wilt u zelf de telefoongesprekken aannemen, toets dan de combinatie #21# om de doorschakeling te stoppen.

Let op: Bij vrijwel alle ISDN-apparatuur moet er achter 21 nog een 0 geplaatst worden. Zo wordt het activeren van direct doorschakelen naar 010-1234567 dus *210*0101234567# en wordt de code voor deactiveren #210#.

In een aantal gevallen werkt de doorschakeling ook met 0*21*0101234567#, dit kan gelden als er altijd eerst een 0 gekozen moet worden voordat er naar buiten gebeld kan worden. Controleer de handleiding van de apparatuur.

Tip! Vervang de 21 door 61 nu staat de telefoon altijd doorgeschakeld maar zal pas feitelijk bij ons terecht komen als het oorspronkelijke nummer niet binnen 6 keer zal worden opgenomen; handig als back-up om optimaal bereikbaar te zijn.

Heeft u KPN als leverancier en gebruikt u een analoge lijn, dan kunt u eenvoudig naar ons doorschakelen.

Activeren: Toets op het toestel dat doorgeschakeld moet worden de volgende code in: *21* [het telefoonnummer dat u van ons leent] en sluit af met #. Nu hoort u een kiestoon en iedereen die belt wordt vanaf nu meteen naar de antwoordservice doorgeschakeld.

Bent u weer bereikbaar en wilt u zelf de telefoongesprekken aannemen, toets dan de combinatie #21# om de doorschakeling te stoppen.

Tip! Vervang de 21 door 61 nu staat de telefoon altijd doorgeschakeld maar zal pas feitelijk bij ons terecht komen als het oorspronkelijke nummer niet binnen 6 keer zal worden opgenomen; handig als back-up om optimaal bereikbaar te zijn.

Nog niet geholpen stuur een Tweet naar https://twitter.com/doorschakel

Activeren: Toets op het toestel dat doorgeschakeld moet worden de volgende code in: **21* [het telefoonnummer dat u van ons leent], sluit af met # en druk op de groene (bel)toets. Nu hoort u een kiestoon en iedereen die belt wordt vanaf nu meteen naar de antwoordservice doorgeschakeld.

Bent u weer bereikbaar en wilt u zelf de telefoongesprekken aannemen, toets dan de combinatie ##21# om de doorschakeling te stoppen.

Voor veel prepaid simkaarten werkt deze optie echter niet, we raden u aan op de website van uw mobiele provider te kijken hoe doorschakelen voor uw type dienst (prepaid of abonnement) werkt.

U kunt ook dooschakelen via het menu van uw toestel maar dit is voor ieder toestel anders en het voert te ver om dat hier allemaal te omschrijven.

Doorschakelen na 5 keer overgaan:

  • Toets *61* (of *610*) in
  • Toets het (mobiele) telefoonnummer in waarnaar je wilt doorschakelen
  • Sluit af met #
  • Na 5 keer overgaan schakelt de telefoon door naar het nummer dat je hebt opgegeven
  • Met de toetsencombinatie #61# zet je het vertraagd doorschakelen uit

Bij in gesprek doorschakelen:

  • Toets *67* (of *670*) in
  • Toets het (mobiele) telefoonnummer waarnaar je wilt doorschakelen
  • Sluit af met #
  • Als je in gesprek bent, schakelt de telefoon door naar het nummer dat je hebt opgegeven
  • Met de toetsencombinatie #67# (of #670#) zet je “doorschakelen bij in gesprek” uit

 

Verder zijn er nog de volgende nuttige codes (werkt niet bij alle providers):

Status opvragen: * # 21 #

Oproepen doorschakelen indien niet opgenomen:
Activeren:**61*telefoonnummer*tijd# [zend]
Annuleren:##61# [zend]
Status opvragen:*#61# [zend]

Vervang tijd door het aantal seconden waarna doorgeschakeld moet worden, dit kan in perioden van 5 seconden.

Dus bijvoorbeeld **61*0857603628*10# en dan drukken op de beltoets zorgt er voor dat als u niet opneemt na 10 seconden doorgeschakeld wordt naar het opgegeven 085 nummer.

Voor meer informatie zie deze sites:
GSMhelpdesk
Telefoon-dooschakelen.nl

Doorschakelen KPN

Doorschakelen Ziggo

Gebruikt u UPC als leverancier, dan kunt eenvoudig naar ons doorschakelen.

Activeren: Toets op het toestel dat doorgeschakeld moet worden de volgende code in: *21* [het telefoonnummer dat u van ons leent] en LET OP; geen # na het nummer. Zodra u 2 korte tonen hoort is alles in orde en zal iedereen die belt meteen naar de antwoordservice doorgeschakeld worden.

Bent u weer bereikbaar en wilt u zelf de telefoongesprekken aannemen, toets dan de combinatie #21 om de doorschakeling te stoppen. Zodra u twee korte tonen hoort is alles weer bij het oude.

Belangrijk : werken bovenstaande instructies niet, dan kan het zijn dat het telefonie-abonnement vóór 2010 bij UPC is afgesloten. Dan kan het zijn dat de dienst “doorschakelen” nog niet is geactiveerd op de telefoonlijn. Neem in dat geval contact op met UPC, om deze dienst te activeren.

Gebruikt u Office Plus van ZIGGO, dan kunt u eenvoudig naar ons doorschakelen.

Activeren: Toets op het toestel dat doorgeschakeld moet worden de volgende code in:*21 [het telefoonnummer dat u van ons leent] en sluit af met #. Let op; geen * na *21 dus!

Is het gelukt, dan hoort u een gesproken bevestiging en kunt u ophangen. Vanaf nu zal ieder telefoongesprek naar ons doorgeschakeld worden. Bent u weer bereikbaar en wilt u zelf de telefoongesprekken aannemen, toets dan de combinatie #21# om de doorschakeling te stoppen. Alles is dan weer terug bij het oude.