Goedemorgen Goedemiddag is een onmisbaar procesonderdeel van mijn bedrijfsvoering.

Een interview met IQ-Parts, Peter Noordermeer, sinds april 2014  een tevreden klant van Goedemorgen Goedemiddag telefonische antwoordservice.

IQ-Parts, een technische groothandel op het gebied van industriële producten.
Zij zijn voornamelijk gespecialiseerd in diverse soorten merken slangklemmen en leidingklemmen en een breed assortiment slangen. IQ-Parts heeft het grootste assortiment aan slangklemmen ter wereld tegen concurrerende prijzen!
IQ-Parts werkt samen met leveranciers van kwaliteitsproducten, die over de gehele wereld gevestigd zijn. Kunnen zij een product niet leveren, dan helpt IQ-Parts zijn klanten altijd verder met een ander adres. IQ-Parts levert vanuit haar magazijn en bied producten aan via de webshop in 3 talen. IQ-Parts is al bijna 7 jaar klant van Goedemorgen Goedemiddag telefonische antwoordservice.

Waarom was de keuze voor de antwoordservice destijds gemaakt?

Ik heb altijd gebruik gemaakt van een antwoordservice. Ik ben 19 jaar geleden met IQ-Parts begonnen. In eerste instantie zat ik bij een andere antwoordservice, maar die kosten werden te hoog en op een bepaald moment heb ik toen besloten om over te stappen naar de antwoordservice van Goedemorgen Goedemiddag. De kwaliteit van de dienst stond hierbij centraal. Tijdens een deelname aan een business challenge heb ik een persoon  ontmoet, die bekend was met Goedemorgen Goedemiddag en zo is het balletje gaan rollen. De overstap naar Goedemorgen Goedemiddag was snel gemaakt.

De reden waarom ik graag met een antwoordservice werk?

Heel simpel, het scheelt een receptioniste. Het hebben van een telefoonservice is wat mij betreft het nieuwe normaal! Mensen zijn nog teveel gewend aan het ouderwetse beeld van het hebben van een receptioniste. Mensen die nog geen antwoordservice gebruiken, geloven denk ik niet in de kwaliteit dat is wat ik wel hoor om mij heen. Dat is onzin, want het kan perfect werken, zoals bij IQ-Parts. Mensen zitten denk ik teveel vast in stramienen.

Hoe zijn de processen van IQ-Parts ingericht en is Goedemorgen Goedemiddag ook een deel van die procesvoering?

Het bedrijf is in 2002 opgericht, ik ben toen heel langzaam opgestart vanuit huis. Er is veel gebeurd in de jaren erna, onder andere heb ik tijdelijk op Bonaire gewoond, in 2017 ben ik terug gegaan naar Nederland. De telefonische antwoordservice heb ik altijd gebruikt en ben ik ook altijd blijven gebruiken. Onze omzet groeit elk jaar. De laatste 8 jaar is onze omzet enorm gegroeid en beheren we tevens 400 m2 magazijn. Ik run het bedrijf eigenlijk met 2 personen inclusief mijzelf en 1 zzp-er die de webshop onderhoudt. Mijn directe collega verwerkt dagelijks de bestellingen,  verwerkt de inkomende- en uitgaande goederen, maakt offertes en staat klanten telefonisch te woord. Hij is zeer technisch onderlegd en klantgericht en is goud waard voor mijn bedrijf. We zijn een klein team dus ook met korte communicatie lijnen daarom is Goedemorgen Goedemiddag ook zo een goede aanvulling voor ons in ons bedrijfsproces. De markt veranderd continue, het belangrijkste aspect van mijn bedrijf is de communicatie. We helpen erg graag onze klanten. Dit kunnen klanten zijn met veel specifieke vragen, uit verschillende landen. Om die reden hebben we bijvoorbeeld 3 talen op onze website, want we exporteren naar meer dan 30 landen. Er bestaat meer in het leven dan werken, maar ik vind het echt superleuk, ik doe het met veel plezier. Ik heb de processen binnen IQ-parts goed onder controle en een belangrijk- en onmisbaar procesonderdeel is de telefonische antwoordservice van Goedemorgen Goedemiddag en dat is tiptop geregeld.

Hoe gebruiken jullie de antwoordservice, de doorschakeling?

Dit staat via de centrale in de Cloud altijd hetzelfde ingeregeld, de telefoon gaat 6x over op het nummer van IQ-Parts zelf, wordt die niet opgenomen, wordt de telefoon automatisch doorgeschakeld naar Goedemorgen Goedemiddag. Zij nemen dan erg professioneel en netjes de telefoon op en noteren gegevens in een e-mail die na het beëindigen van het gesprek direct naar ons wordt verzonden.

Wat maakt jou zo enthousiast over de antwoordservice?

Ik krijg na elk telefoontje een beknopte weergave in mijn email van wat de klant wil. Dit is altijd supersnel nadat het telefoongesprek is gevoerd. Ik krijg vaak de reactie van mijn klanten; ‘zo jullie bellen snel terug!’ Klanten waarderen de terugbelsnelheid enorm.

Waarom is de antwoordservice juist voor jouw business ideaal?

We zijn maar met 2 personen en dus niet altijd beschikbaar of we hebben niet altijd de rust en tijd om een telefoontje aan te nemen. Als we net orders aan het inpakken zijn om te versturen, of een offerte aan het maken zijn of we zitten aan de telefoon, dan is het efficiënter om dat eerst af te maken en erna te lezen wie er gebeld heeft en waarvoor en gericht actie te ondernemen. Goedemorgen Goedemiddag zorgt dus voor een stukje verbetering in ons timemanagement. We worden niet gestoord in ons proces. Het geeft ons rust.

Wij zetten ook steeds meer Technische informatie op de webshop zodat klanten al hun informatie daar kunnen vinden en direct tot bestelling of aanvraag kunnen overgaan.

Wat zou je nog graag anders of beter willen zien?

Nee eigenlijk niets. Enige wat ik in de basis zou willen is dat het team telefonistes meer technische kennis van de producten zouden hebben, maar dat is niet reëel. Zoals het nu gaat en al 19 jaar, is het prima werken voor ons. Heel belangrijk is dat in de telefoonnotitie duidelijk geschreven staan: het emailadres en het telefoonnummer. Maar, als de klant het emailadres niet wil geven, gaan de telefonistes niet aandringen, want de klant is koning.

Wil je zelf nog graag iets kwijt in dit interview?

Misschien leuk om te noemen is dat we natuurlijk eigenlijk heel veel leuke klanten hebben met veel bijzondere aanvragen voor diverse toepassingen en die heel wisselend artikelen via de webshop bestellen. Recent, hadden we een bestelling voor Slangklemmetjes van een opa, die hij nodig had voor het repareren van het treintje van zijn kleinzoon. Deze klemmetjes heb ik vervolgens gratis opgestuurd, maar wel op de voorwaarde dat ik een foto zou krijgen van het gerepareerde treintje. En zo is het gegaan, dat zijn kleine dingen die mij als ondernemer erg gelukkig maken. Foto’s van dit soort oplossingen plaatsen wij op ons instagram en facebook account.